söndag 1 januari 2012

Gott nytt år

Vi tillbringar årets sista dag ihop med mina älskade vänner och jag njuter av att få ha honom med mig vid min sida. Ser på honom när han skrattar och har trevligt ihop med de jag tycker så mycket om. Det kan inte bli bättre och jag kryper upp i hans knä och pussar honom av ren glädje. Vi sköljer ner det sista av 2011 med mouserande vin och kysser varandra under alla färgsprakande fyrverkerier. Och jag tänker på året som gått och trots alla svårigheter, alla svåra beslut och motgångar så står vi där. Håller om varandra och börjar ett nytt år ihop. Kanske ett nytt kapitel kan börja skrivas. Jag önskar det mer än något annat...

Vi åker hem. Fortsätter fira på vårt eget speciella sätt. Njuter av närheten. Somnar i soffan tätt ihop och jag vaknar lagom så jag kan väcka honom till de sista spännande minuterna på hockeyn. Sen får jag äntligen krypa ner under samma täcke, lägga mig nära med hans armar runt mig. Och jag kan ärligt säga att detta var det bästa nyår på många många år...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad underbart det låter! Härligt att du fått kärlek i ditt liv. Kram

Pettiwoman sa...

Det har inte varit gratis...

Jag hoppas det håller i sig :o)

Massa kramar!

Jögga sa...

Lyckliga ni!:-)

Anonym sa...

"Kärlek är vårt livs största glädje och vårt livs största sorg"

Så kan det vara men jag vill bara se glädjen...

Egen