torsdag 26 januari 2012

Gårdagen


Dagarna går så fort. Och jag gör mitt bästa för att fylla de med bra saker. Eller nyttiga saker eller sånt som bara måste göras. Så jag började dagen med något bra. Att ta med Azita till stallet och hälsa på Lotta som jag rider. Och hon fick kela lite med Valle som hon mutade med knäckebröd. Mysigt att ha henne med och få lite hjälp. Sen fick de bli sånt som måste göras. Tvätta. Inte roligt men nödvändigt och efter att ha väntat i nästan två månader så var det liksom dags. Och rensningen fortsätter i garderoben och på något konstigt sätt är det skönt att se hur antalet kläder minskar. Tror inte man mår bra av för mycket saker. Och kläder har jag en tendens att få för mycket av. Ska försöka att ändra på det. För hur mycket kläder man än har så har man ändå problem med vad man ska ta på sig. Och mitt problem är att ha för mycket att välja på. Inte bra det heller. Så hädanefter ska jag försöka att hålla antalet trasor i garderoben på måttligt. Jag blir inte lyckligare av att ha en överfull garderob. Just nu blir jag lycklig av att veta att det bara är två dagar kvar till min älskling kommer hem.

Ha en underbar torsdag!

Inga kommentarer: