fredag 27 januari 2012

Det här med dagens Outfit

Jag har tänkt lite på en sak. För ett tag sen skrev jag i ett inlägg något i stil med att "jag ogillar det här med dagens outfit" Och nu har jag lite dåligt samvete att jag kanske trampade någon på tårna eller gjorde någon ledsen för det var inte alls min mening. Så jag vill förklara mig lite, ja så att jag kan sova gott om nätterna. Jag ogillar inte alla inlägg hos bloggare av den typen utan det jag tänkte på mest är dels de här modebloggarna som ska tala om för oss vad som är inne eller inte och liksom ska ta ifrån en den personliga stilen. Sen är det de där unga tjejbloggarna som envisas med att varje dag visa upp sina Gina tricot beklädda kroppar och gärna i någon slags kissenödig-pose. Och ALLA ser likadana ut. Jag blir NOLL inspirerad av det där.

Så jag menar inget illa till er andra. Jag förstår visst att man ibland vill visa upp sig när man känner sig extra fin eller om man har något nyinköpt man är nöjd med. Och så finns det de dagens outfit som är lite extra bra. Som den HÄR tjejens annorlunda trosoutfit. Och den HÄR charmiga tjejen ser jag gärna i sina söta kjolar. Och det finns flera som jag tycker är lite roliga att se. En blogg hittade jag som jag slarvat bort nu tyvärr med en tjej som hade någon utmaning i 30 dagar att inte ha samma kläder på sig. Sånt är lite skoj. Vet ni vem jag menar så ge mig gärna adressen för jag vill gärna kika in hos henne igen.

Hoppas nu att ingen missförstod och tycker jag var dum på något sätt. Och ska sanningen fram är jag nog lite avis för ibland vill jag själv visa upp mina fina kläder om jag är extra nöjd någon dag men tänker att ähh, vem bryr sig om det. Jag är ju en person som gärna sticker ut lite med mina kläder och inte är rädd för att synas eller att vara lite annorlunda. Sånt gillar jag och typiska såna bloggar är ju tex fröken Billgren. Så långt ifrån Gina Tricot man kan komma, om ni förstår vad jag menar.

Jaja... hoppas nu inte nån tagit illa upp av mitt klantiga uttryck i tidigare inlägg.

3 kommentarer:

J. sa...

Nu blev jag väldigt väldigt sårad Petra, för jag har flera olika plagg från Gina Tricot faktiskt! ;p

Pettiwoman sa...

Haha knäppfia det har ju jag också. Ähh du fattar vad jag menar juu. Eller huur??

J. sa...

haha... japp :)