måndag 9 januari 2012

Cold

Jag ångrar mitt beslut om att ta en lång promenad efter bara några steg ute i den isande kylan. Det är den där kylan som liksom kryper in till märg och ben och inte lämnar en bit av kroppen ifred. Och det verkar som om hunden inte heller har något emot att följa med in igen efter bara några minuter ute och ett antal kissestänk i raketfart.

Kaffet värmer gott precis som mammas trötta röst när jag ringer och vill ha sällskap till min frukost. Men nu är kaffet uppdrucket och jag ska väl försöka ta tag i den här dagen. Kanske ska börja med en dusch för den här kroppen har inte sett vatten på hela helgen. Har liksom inte behövt för jag har gömt mitt flottiga hår under en stor toppluva. Inte behöver jag vara snygg när jag står på loppis. Eller det kanske var därför jag gick 15 kr back denna helgen.

Men se på fan, nu skiner solen. Kanske jag inte behöver frysa röven av mig när jag ska bege mig ner till stan snart.

Ha en bra måndag!

Inga kommentarer: