onsdag 4 januari 2012

Om jobb å sånt

Även om jag fortfarande njuter av ledigheten som egentligen skulle vara en sjukskrivning till slutet av januari men som jag ändrade till arbetslöshet för jag känner mig frisk så börjar det klia lite i kroppen efter att få göra nytta igen. Och inte en enda gång har jag känt oro över att jag ska behöva gå arbetslös länge. Jag må känna mig liten och ynklig många gånger men när det gäller min kapacitet att få jobb slår inte många mig på fingrarna. Och det är jag stolt över och sträcker gärna lite extra på mig för det är något jag kämpat för alldeles själv och varför skulle man inte få skryta med sig själv ibland. Med tanke på vilket helvete jag haft och vilken kamp jag utkämpat nästan hela 2011 så borde jag väl åtminstone kunna få glädja mig över att snart ha ett nytt jobb.

Tre jobb som jag gärna vill ha har jag sökt och vet att jag klarat första gallringen på ett par av de. Det tredje som är på en stor radio och tv-kanal har jag idag pratat med chefen och han tyckte att jag lät väldigt intressant för jobbet. Så det gläder mig att jag har nytta av mina fyra år på en radiostation. Så jag är som sagt inte så orolig att jag ska behöva gå länge utan något att göra. Och blir det inget av de tre just nu så dyker det säkert upp nåt annat igen.

Men så länge ska jag njuta av ledigheten och att jag just nu bara mår bra.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul!! Och du är väl värd lite roligheter och lycka i form av kärlek och även nytt jobb! Kram

Pettiwoman sa...

Ja jag tycker det va :o)

Kram på dig!

Anonym sa...

Lycka till, skönt med lite valmöjligheter angående arbete, här är det inte många jobb som är lediga så man får klösa sig fast i det som finns.

Kram

Anonym sa...

Det är bara vi svenskar som har svårt att skryta med oss själva,
titta bara på amerikarnarna det har dom inga problem med.

Mamma

Anonym sa...

Sorgfri,förälskad..man kanske ska stanna till och känna efter när man egentligen mår ganska bra..

Egen

Anonym sa...

Vad hände med ditt jobb i glasögonbutiken? Lycka till med jobbsökandet!

//brinnaellerförsvinna