tisdag 24 januari 2012

Isande kärlek

Det är sådär kallt så det liksom kryper ända in under skinnet på mig så hur mycket jag än älskar att rida och så gärna ville idag så strejkade mina stackars förfrusna tår. Så jag nöjde mig med att gosa lite och göra det där andra som hör hästar till. Som att mocka skit, fylla på hö och vatten och sopa stallgolvet. Och inget kaffe smakar så gott som dagens första kopp efter en morgon ute i den isiga kylan.

Och jag drar ett varv till i min garderob. Rensa ut lite till för att ha till loppisen i helgen. Och jag inser att alla mina favoritkjolar fortfarande är för stora och får hamna i kartongen för försäljning. Det gör mig lite vemodig även om jag som sagt är glad att jag tappat några kilon. För det är så mycket pengar som jag aldrig får igen. Ingen vill betala mer än max 50 kr om jag har tur även om kjolarna kostat minst 500 kr och det bara för ett halvår sen. Men jag är både för liten och för fattig för att grubbla på det.

Snart ska jag hoppa in i duschen för ett möte på arbetsförmedlingen jag helst velat slippa men de är ju stenhårda. Kommer man inte dit stänger de av en från a-kassan. Bara att pallra sig dit alltså. Och så får jag en anledning att duscha. Vet inte om jag vågar berätta men den här tjejen har inte tvättat sig sen i... hihi, fredags. Och då har jag tränat två gånger sen dess, hahaha. Inte dragit en kam genom håret heller sen dess. Inte behöver jag det för att sitta på loppis eller träna. Så fåfäng är den här tjejen alltså. Och jag lovar... jag luktar inte gammal svett. Men kroppen blir nog glad för en dusch nu.

Inga kommentarer: