onsdag 11 januari 2012

Far och flyg

Det är skönt att ha mycket att göra. Skönt att göra saker som är bra för både kropp och själ. Så idag började jag dagen med att åka till stallet för att hjälpa till med utsläpp och mockning. Sen tog jag med stallägaren på en mysig stund på ett fik med kaffe. Ruffsiga i håret och med stalldoftande kläder satt vi där och pratade som om vi har känt varanda i evighet. Det är den sortens människor jag älskar. De enkla, okonstlade och som man direkt finner en samhörighet med. Och så är jag givetvis väldigt glad för att den nya vänskapen även innebär att jag numera kan ta mig en ridtur precis när jag känner för det.

Sen bytte jag ridbyxorna till träningskläder och begav mig till veckans andra aerobicpass. Det var extra roligt idag eftersom tjejen som hade klassen var en av mina anställda på mitt gamla jobb. Tror hon blev lite nervös att jag var där men det gick jättebra.

Och hemmet har också fått sig en liten sväng av städning. Jag förstår verkligen inte vem det är som är hemma och stökar till när jag är borta. Ett mysterium.

Arbetsförmedlingen fick äran av mitt besök också men det är motvilligt jag går dit för jag klarar mig bra utan deras sk hjälp och det var jag ganska tydlig med att tala om. Tror de bara tycker att jag är dryg och att jag bara ska ställa in mig i ledet med alla andra arbetslösa som de behandlar som mindre vetande. Själv tror jag att jag kommer att ha ett jobb inom två månader och det kommer jag att få utan deras inblandning.

Nu har jag satt ner min otroligt söta lilla stjärt i soffan och ska festa till det med lite nötter och clementiner. Tycker jag haft en helt okej dag.

Kram på er!

2 kommentarer:

J. sa...

Ja, det är svårt att inte tycka om den stallägarn! :D

Pettiwoman sa...

Verkligen supergo =)