fredag 6 januari 2012

Early in the morning

Det finns inte mycket som kan få mig att gå upp tidigt på morgonen. Knappt pistolhot. Men idag fick klockan ringa sju noll noll och halv åtta och stelfrusen var jag på väg till det jag mer än gärna gick upp i ottan för. Damen ovan lockade med tjock päls och mjuk mule som jag gärna fick pussa på och hon lät mig snällt få rida min första tur på en hästrygg på många år. Som jag längtat och det kunde inte bli bättre än att få rida barbacka på en lagom pigg nordsvensk tjej vid namn Lotta. Så hon och jag kommer att träffas fler gånger och få många mysiga skogsturer ihop. Men först måste jag köpa ett par riktigt tjocka ridvantar för annars riskera jag att drabbas av kallbrand. Jisses så jag frös om händerna men rumpan var desto varmare av hennes goa tjocka vinterpäls.
Guud så mysigt det var!

3 kommentarer:

*Ingeborg* sa...

Skönt att läsa att du verkar kär och lycklig min fina vän :).

Omstart har gjorts på mitt håll, men jag tror du känner igen mig ändå ;)

*Mandy* aka *Ingeborg* ;)

J. sa...

Hehe vad liten du ser ut på na :p kul att det gick bra! Jag kommer inte rida Lady, iaf inte på ett bra tag...Det blir grimskaftspromenader, hon behöver komma igång. Men vi kan gå med när du rider nån gång kanske? :)

Pettiwoman sa...

Jag kommer och hälsa på Ingenorg :-)
Kram


Ja Jennie hon är en rejäl bit men sååå mysig :-)
Kram