fredag 2 december 2011

Vi är inte riktigt överens...

... men jag borde lita på hans omdöme som läkare fast jag nöjer mig med att vi möts på halva vägen. Jag känner mig själv så väl att jag vet att jag kommer att vilja vara igång tidigare än vad han tycker. Så datumet han skriver på min sjukskrivning ser jag som ytters preliminärt. Och det känns skönt att även en person som inte känner mig så väl ser mina styrkor och kan se bortom allt det där andra. Han beskriver min person precis som det är och jag känner mig trygg i att han säger att han inte är ett dugg orolig för mig. Men för min egen skull vill han hålla mig sjukskriven längre än vad jag tycker.

Så ringer telefonen och jag tror att det är ett av de där jobben jag sökt och jag funderar på hur gör jag om jag blir erbjuden ett jobb nu? Jag har ju lovat att vara rädd om mig själv men hur säger man det till en arbetsgivare som kanske är beredd att anställa mig NU?

Inga kommentarer: