fredag 30 december 2011

Glory morning

Jag är glad att få vakna av en blöt buffande nos av någon som vill ha sitt morgonkel och att ha någon som drar upp mig och ut mig i den kyliga morgonluften. Och det finns inte mycket som slår att få sitta uppkrupen i soffan med dagens första kopp kaffe. Möjligtvis skulle det vara att få ha sällskap.

Fredagen kommer att tillbringas med att städa upp här hemma för det verkar som det är någon här och stökar till när jag inte är hemma. En runda till apoteket röda näsan får det också bli för att inhandla diverse rusdrycker till spektaklet i morgon som kallas nyår. Som tur är har jag redan fixat det som brukar vara det största problemet..."VAD SKA MAN HA PÅ SIG" Den klänningen har hängt på en galge i hallen sen långt innan jul och ropat ilsket om att få bli använd snart.

Men dagens höjdpunk hoppas jag blir den där kramen jag blivit lovad...

Inga kommentarer: