fredag 16 december 2011

Den bästa av julklappar

Idag ringde min älskade pappa för att fråga vad hans äldsta dotter önskar sig i julklapp. Och jag svarade att jag redan har fått den bästa julklappen. Att jag äntligen mår bra igen. Att jag inte behöver mer än så. Inga presenter i världen kan mäta sig med det och den tacksamhet jag känner. Och jag önskar att jag kunde ge andra den julklappen. Att människor runtomkring mig som jag bryr mig mycket om också kunde få må bra. Att jag kunde ge lite lycka och välmående till de som behöver. För jag önskar av hela mitt hjärta att alla kunde få känna det jag känner just nu. Att få vakna och må bra och kunna känna tacksamhet över den känslan. Man tar den annars för så given men nu vet jag att det inte är självklart. Därför önskar jag mig inget annat just nu än att få fortsätta att må bra.

Jag sa till pappa att jag är glad att bara få komma hem och träffa hela familjen. Att få umgås med mina föräldrar och mina syskon. Sen finns det en sak till jag inte kan vara utan och det är mina systras mammas ris a la malta. Den är i en klass för sig och den måste jag få äta. Sen är jag nöjd.

Så i år önskar jag mig ingenting. Jag har redan fått den bästa av alla julklappar.

2 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

vad fint av dig och vad härligt att höra att du mår bra igen, det förtjänar du. Kram

Pettiwoman sa...

Tack vännen :o)

Kram