fredag 30 december 2011

Schhhåål!

Så kom den då äntligen tillbaka. Den där känslan av att njuta av ensamheten igen och att mysa i soffan med ett glas vin och en pizza som enda sällskap. Jag som var så orolig när jag befann mig på den där botten att jag aldrig mer skulle våga vara själv eller ännu mindre njuta av det. Men nu sitter jag här, smålullig och är dum nog att balansera ett vinglas i soffan. Näst sista dagen på året. Och jag NJUUUTER!!

Har funderat på det där med årskrönika som alla envisas med. Egentligen är jag lika mycket emot det som dagens oufit eller att man ber om ursäkt för att man inte bloggat på några dagar och inte är någon storbloggare som får betalt för det. Men... jag har funderat (ja vinet gör nog sitt till också) på det där med att sammanfatta året på något sätt fast mer för min egen skull liksom. För det fanns egentligen bara en sak som upptog hela mitt 2011 och det har varit på gott o ont. Och jag har vissa favoritinlägg från min gamla blogg som jag hela tiden återvänder till, framför allt de gånger jag behövt styrka och bli påmind om vad det är jag kämpat så för. I vilket fall fundera jag på att på något sätt sammanställa de bästa inläggen (ja det som jag har mest känsla för och som beskriver året bäst). Ett för varje månad. Nu bytte jag ju blogg och flyttade hit men det finns säkert några inlägg här också som beskriver mitt år ganska bra.

Men det är mest för min egen skull för att ha det samlat här istället för att behöva gå tillbaka till Pettiwomanbloggen hela tiden. Hur intresserade ni är har jag inte en aning om och jag vågar inte sia om det heller. Som sagt... mitt 2011 handlade mest om väntan på Honom, lite om det nya jobbet och på slutet om mitt hemska mående.

Ja... så får det bli... mina favoritinlägg månad för månad.

Ill be back soooon...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott nytt år på dig!

Pettiwoman sa...

Detsamma önskar jag dig!

Kram