söndag 25 december 2011

Nu är julen snart slut, slut, slut...

Det har ätits köttbullar, prinskorv, en mängd av hemgjort julgodis och givetvis litervis med gräddig ris a la malta som ingen jul ska firas utan. Jag har aldrig fått så lite julklappar men det är inte de materiella sakerna jag uppskattar mest utan att bara få vara mina älskade nära. Att byta pengar tappade för länge sen sin charm och jag värdesätter att få hjälp med hemresan betydligt mer än att få saker jag kan skaffa själv. Och när jag hör min syster berätta om en vän som inte fått några julklappar men desto mer stryk av sin styvfar så känner jag ännu mer att jag är mer tacksam över att ha den familj jag har än att få paket att öppna.

Alla i familjen har fått sin beskärda del av mitt hembesök och i kväll är det min gamla hemstad som ska förgyllas med mitt besök ute på stans krogar. Det är fem år sen sist jag beträdde ett dansgolv eller hängde i en bar men i kväll tänker jag vara en av alla hemvändare som ger sig ut i vimlet. Ska bli spännande att se hur många gamla ex och annat folk man springer på.

Ja jisses...

Inga kommentarer: