torsdag 1 december 2011

Välkommen december

Idag är det den första december och jag minns var jag befann mig idag för ett år sen. I ett underbart vinterlandskap på ett underbart hotell vid Siljan och vi fick äta det finaste julbord man kan tänka sig. Det var jag och de andra kollegorna och han fyllde år. Idag är det varken snö eller julbord men fortfarande hans födelsedag.

Jag tror att december kommer att bjuda på en del överraskningar. Jag tror att det kommer att bli början på något nytt och ett avslut på det gamla. Precis som det ska vara i slutet på ett år men för mig innebär det så mycket mer än så. Så mycket att hoppas på och se fram emot och så mycket att glömma och lägga bakom mig.

Har sökt en del jobb och igår fick jag reda på att jag klarat första gallringen på ett jobb som jag mer än gärna skulle vilja ha. Men på något sätt är jag inte orolig. Blir det inte det jobbet så kommer det fler. Det har alltid löst sig med den biten tidigare för mig så varför skulle det inte göra det denna gången?

Nu är garderoben utrensad och bord bokat på loppisen lördag och söndag. Samma loppis som jag stod på förra året vid den här tiden när jag hade det så tufft ekonomiskt. Det ska bli roligt att få träffa alla de gamla stammisarna där och kanske det blir fler helger än denna.

Så... välkommen december och grattis på födelsedagen finaste du!

Inga kommentarer: