tisdag 20 december 2011

On the road

Jag älskar de stunderna med honom. Tillsammans i en varm bil och utanför är morgonen kall och solen befinner sig fortfarande utom synhåll. Vi dricker kaffe ur min rosa termos och jag äter dagens första smörgås. Snömoddig väg söderut och jag kommer närmare hem men först ett stopp och en natt ihop. Och jag njuter av tanken. Tar hans hand i min och smeker över de där kraftiga ådrorna som pryder handryggen och det är den finaste handen jag vet. Trycker hans fingrar mot mina läppar och drar in hans doft. Jag blir fortfarande varm i hela kroppen och känner ett sug i magen när jag tittar på honom. Tänk att jag till slut sitter här med honom. Även om inget är uttalat och vi smyger fram in i framtiden så är det bilden av oss två jag ser på min näthinna.

Jag håller andan. Trippar försiktigt på tå. Inget behövs sägas just nu för så länge jag har honom nära är det bara det som räknas. Allt har sin tid och vi har all tid i världen. Och lite av den tiden delar vi i kväll tillsammans och har han tur kommer tomten med små paket. En tomte han aldrig har sett maken till *fniss*


Och om jag inte misstar mig så råkade jag se en påse från en väldigt speciell underklädesbutik. Har jag varit så snäll tro??

Inga kommentarer: