torsdag 15 december 2011

Men varför välja...

...när man kan få båda delarna? Så det är precis det jag gör. Tillbringar dagen med att springa in och ut i alla butiker med minst en påse från varje ställe. Jag liksom trippar fram på mina höga klackar och jag vet inte om det känns som jag svävar på moln för att jag hittat tillbaka till mitt gamla jag och njuter av att jag får shoppa eller om det är för att jag vet att kvällen ska tillbringas i det finaste sällskap.

Så kommer han. Finaste. Och jag njuter av att bara få vara honom nära igen. Busar runt i sängen, spelar spel mot varandra och han skrattar åt hur dålig jag är. Vi äter mat i restaurangen och jag kan äntligen njuta av ett glas vin igen men mer av hans sällskap. Och äntligen får jag somna med honom nära igen och vakna likadant. Som så många gånger förr men så väldigt sällan nu. Och precis som då ställer vi klockan på tidigt för att kunna börja dagen med våra kroppar inslingrade i varandra. Jag vet inget bättre sätt att få börja dagen på och nu ska jag fortsätta den med att trippa omkring i den här staden jag gillar så. Mer shopping åt folket. Ska bara dricka upp mitt kaffe först.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man blir lite lyckligare när man får dra kortet :).

Pettiwoman sa...

Helt klart :-)

Pinglan sa...

Låter helt lovely!!