tisdag 13 december 2011

Att njuta av tiden

Arbetslös, sjukskriven eller bara ledig. Det spelar ingen roll just nu för jag behöver den här tiden för att landa och komma till ro igen. Och jag njuter verkligen av det. Jag tillåter mig att göra det oavsett om den pliktskyldiga i mig säger att jag borde ha ett jobb just nu. Det är så många bitar som måste falla på plats och jag vet att de kommer att göra det tids nog. Just nu måste jag bara få vara och njuta av att kunna andas obehindrat igen. Att få sova så länge jag vill och så länge jag kan efter månader av sömnlöshet som sen blev sömn med hjälp av tabletter. Att få vakna av mig själv och känna lugn igen.

Dagarna går och jag kan fylla de med vad jag vill. Kunna ta den tiden jag behöver och göra sånt jag mår bra av. Som att fika med mina fina vänner. Att bara vara hemma och pyssla om mitt hem som varit lidande så länge. Och jag behöver inte oroa mig för ekonomin för det kom oväntade skattepengar så igår unnade jag mig ett par nya skor och en fin klänning. Små saker som gör så gott i själen.

Sen finns det andra saker som mina tankar bearbetar. Saker som funnits där så länge nu och som jag önskar jag hade svar på. Frågor mitt hjärta har. Frågor jag ständigt ställer mig själv men där svaren ligger hos någon annan. Jag kan bara hoppas att det också är bitar som kommer att falla på plats. Stunder jag saknar och vill återuppleva. Ord jag vill höra igen och känslor jag förtränger för att det inte finns plats just nu.

Så många saker som måste falla på plats...

2 kommentarer:

Sebastian sa...

Pusselbitarna kommer falla på plats, och livspusslet kommer bli helt igen.

Det blir bra vännen.

Kram

Pettiwoman sa...

Jag litar på dig :o)

Kram