tisdag 15 januari 2013

Tulpanens dag

Det var tulpanens dag idag. Jag älskar vita tulpaner och hade gärna fått en bukett såna idag. Men min älskling har ingen koll på sånt och det är inte kul att behöva be eller påminna heller. La upp en bild på vita tulpaner på fejjan idag med texten att det stod högst på önskelistan. Det var ingen pik på något sätt utan mer att jag bara gjorde ett inlägg som vilket som helst. Sen råkade jag se att älsklingen skrivit på sin status *Tänk om man kunde slippa press varje dag* Gissa om jag tog åt mig och trodde han syftade på mitt inlägg. Blev både arg och ledsen så jag ringde upp honom. Han fattade ingenting påstod han utan menade att han syftade på jobbet som jagade honom fast han var ledig. Hmm... ok. Då var det väl så.

Brukar ni få blommor av era killar? 
Är killar över lag lite dåliga på att uppvakta?

Jag har nästan glömt hur det brukar vara. Har nog haft både killar som är duktiga på det där och de som inte varit det. Nu mäter jag inte hans kärlek efter hur ofta han uppvaktar mig men jag är nog som tjejer över lag som vill få blommor ibland. 

Jaja, jag får köpa mina egna vita tulpaner...

7 kommentarer:

Christel sa...

Vääääldigt sällan. Och nu ursäktar min karl sig med att om han skulle börja komma hem med blommor nu så skulle jag bli misstänksam. Haha. Kanske att han har lite rätt.

Fast han är bra på att överraska på andra sätt, boka hotellweekends och fina middagar och sånt, så jag ska inte klaga. :)

Tror att vi tjejer tänker mer på det där med uppvaktning och romantik än vad (många) killar gör.

Pettiwoman sa...

Men att bli överaskad med hotell och fina middagar slår ju faktiskt högre än blommor =)

Ja jag tror också vi tjejer är lite mer för sånt än vad killar är. Tyvärr!

Kram

J. sa...

har aldrig fått av Andreas. Igår kväll påminde jag om att det varit tulpanens dag. Och att tulpaner ju är mina favoblommor. I blandade färger. Har sagt det flera gånger.

"det har du aldrig sagt"

haha :/

Unwanted sa...

Det tycks inte finnas någon tjej som är intresserad av att bli utsatt för varken uppvaktning eller romantik från mig, så ja vad ska man göra.

Miss Upsey Daisy sa...

Jag får sällan det men jag uppskattar andra saker mer. Tex att han kör mig när jag missar den tidiga bussen på lördagsmorgonen när jag är på väg till tåget till Oslo. Sådant.

Anonym sa...

Jag är ingen romantiker på det sättet så jag uppmärksammar sällan dagar då andra anser att man ska bli uppvaktad. Men älsklingen brukar iaf köpa något litet, bara för att liksom. Han är däremot grym på att överraska med blommor och choklad andra dagar istället och det känns mycket mer spontant och från hjärtat än en bukett för att man förväntas köpa en. Men är man en sucker för sånt så är det ju inte konstigt om man blir besviken när partnern inte riktigt snappar upp det, kan jag tänka mig.

/ J.S

Pettiwoman sa...

Skönt att höra att jag inte är ensam om att inte få blommor. Men som MUD skriver så finns det ju annat att uppskatta. Att han går ut med hunden sent på kvällen så att jag slipper, att han hämtar mig när jag inte vill gå i snöyran... Men uppvaktning av det där romantiska slaget är ju ändå mysigt ibland =)

Kram på er!