måndag 14 januari 2013

Att hålla kvar och ta vara på

Ibland vill man hålla kvar den där känslan som råkar infinna sig helt utan speciell anledning. Då allt bara känns bra och man känner sig mjuk i bröstet. Kanske är det för att solen står så högt på himlen idag och petar mig lekfullt i ögonen. Kanske är det en föraning om vad som komma skall även om det fortfarande bara är en hög önskan just nu. Jag känner i hela min kropp att det är något bra som kommer att hända. Och just den där känslan vill jag försöka hålla kvar.

Idag är en sån där dag då jag tänker låta bli det som är ett måste just bara för att jag vill ta vara på det andra. Ta vara på ljuset ute. Ta vara på dagen fast fylla den med bara sånt jag vill, inte sånt jag måste. 

Vad ska ni göra för att ta vara på dagen idag?

4 kommentarer:

J. sa...

Här är en dikt som jag skrev 2004. På den tiden jag hll på o skrev en massa poesi. Den heter Hålla känslan kvar :) Kom o tänka på den.

vintervilda kravaller i snö, änglar i tö
stjärnvinterkinder med tårkristaller som faller
som snöblandat regn
du sjunger om stormvår och vårstormar och
din hand formar rörelserysningar på
vårblek barhud
hålla känslan kvar i juniregn och sommarhår
din hand som når och får och tid som bara
går och går
du sjunger om höstmelankoli, kylslagen apati med
längtan inuti efter vildvinternätter och drömmar
som krasar mellan mellan vårläppar - våra läppar
och melankolihöst tröstas av din hand mellan
sommarbruna lår, som bara du får, för
det är lätt att drunkna i ögon som bara du har
hålla känslan kvar hålla känslan kvar

Pettiwoman sa...

Du är så duktig =)

Du borde ha en blogg där du bara skriver fina texter =)

Kram

J. sa...

Jag hade det förr..men jag skriver ju inget längre. Jag borde bara se till att spara allt jag skrev, som liger på en sajt.. ifall de lägger ner den :p
Kram.

Pettiwoman sa...

Tycker jag verkligen.
Skicka in de till ett förlag =)

Kram