onsdag 2 januari 2013

Pink sky

Det är en sån där dag då timmarna går alldeles för fort och man får alldeles för lite gjort. När man går omkring i oborstat hår och ligger för mycket i soffan. Känner mig slö och tung i kroppen och lusten för att göra det där jag borde vill inte riktigt infinna sig. Det är så lätt att skjuta upp saker när man vet att man har lika mycket tid i morgon och dagen efter det och dagen efter och...

När jag tittar ut har himlen färgats rosa och jag vet att dagen börjar närma sig sitt slut och det dåliga samvetet försöker knacka på men jag vägrar att släppa det inpå. Jag vet att det är nu man ska börja sitt nya liv men de här dagarna svävar liksom lite mitt i mellan så jag kan lika väl vänta till måndag. Har betalat för att få en knuff i rätt riktning. Tio veckor med en personlig tränare som ska hjälpa mig att äta och träna rätt. En tjej som har en sund inställning till det där med träning och kost. Ni hittar henne HÄR!

Jag går förbi spegeln. Gillar inte alls det jag ser. Men idag finns varken ork eller lust att bry mig men jag känner mig fet och ful. Det får vara så just nu och så lägger jag extra mycket mögelost på pepparkakorna jag lägger ihop två och två och utanför är det nu mörkt. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

En PT är vad jag skulle behöva, en som kommer och hämtar mig om jag fastnar i soffan. Nu behövs det en riktigt kick för att komma igång...

Lycka till!!

Pettiwoman sa...

Ja nu är ju detta på nätet men jag önskar verkligen hon kom hem och drog upp mig från sängen =)
Men det ska bli peppande ändå =)

Kram