tisdag 8 januari 2013

Min träningskompis och jag

Helst vill jag ligga kvar i sängen med älsklingen. Tillfällena då vi kan vakna ihop och har gott om tid är alldeles för sällan så jag vill liksom suga i mig så mycket det bara går av den där stunden. Men han hoppar glatt upp och påminner mig om den där powewalken som numera står på min agenda varje morgon. Själv tar han kaffekoppen, sätter sig och tittar på morgontv och låter mig få snöra på gympaskorna, ta min kissenödiga träningskompis och ge mig av. Det är isgata ute och jag måste nästan trippa fram men lyckas ändå få upp lite flås och något som kan antydas som svett på ryggen. 

Jag får äta frukost i soffan med älsklingen innan han ger sig av hemåt och jag kryper tillbaka till soffan och POFF så råkar jag somna. Blir väckt av att telefonen ringer och POFF så har jag blivit kallad till intervju på fredag. Känns skönt att vissa saker i alla fall rör sig åt rätt håll och ett jobb skulle betyda enormt mycket just nu. Men som sagt, jag vet att jag har mer tur än många andra som inte ens blir kallade på intervju och detta blir den fjärde nu på kort tid. Så länge jag blir det känner jag ingen större oro. Det kommer att lösa sig snart.

Tills dess har jag all tid att träna med min träningskompis.
Gud så snygg jag ska bli till beach 2013 ;)

Inga kommentarer: