torsdag 10 januari 2013

Nä nu JÄVLAR!!

Igår skrev jag om att sitta fast med en förhoppning om att det skulle lossna lite om jag satte ord på det. Istället blev det helt motsatt effekt. Efter frukosten somnade jag i soffan. Ja det gör väl kanske inte så mycket om man tar sig en liten tupplur men det är INTE OK att vakna kl FEM!!! Där gick städningen åt helvete och träningen jag har order om att göra enligt schemat som min PT sätter ihop. ÅT HELVETE MED ALLT IHOP!!

Älsklingen ringde på väg hem från jobbet så han plockade upp mig nyvaken med oborstade tänder och en hel förstörd dag bakom mig. Kändes sådär!

Har skött maten bra de här dagarna helt enligt planerna och även att ta en powerwalk på morgonen. Gissa om min fyrbenta vän är lyrisk över att få en promenad längre än att han precis hinner tömma blåsan. Men den där träningen går det si och så med. Jag är urusel på hemmaträning. Har ingen motivation alls och sen har jag svårt att släppa tanken på städningen så innan jag kan träna måste jag städa upp först så där föll ju det direkt.

Så nu krävs det tunga artilleriet för att få igång mig själv. För mig är det musik. Högt och med mycket puls och takt. Med musik går det mesta lättare så nu är det bäst för grannarna att hålla för öronen för nu jävlar ska här städas!!!

Tips på bra städmusik som jag hittar på Spotify mottages gärna =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch och fy så jag känner igen mig i det du skriver...en liten tupplur kan ju bli huuur lång som helst :D.

Musiktips vette tusan om jag kan ge men om jag behöver peppas så gillar jag Don't stop me now-Queen, Fat bottom girl kan man ju lyssna på från samma grupp ;), Two prinsess, Lemon tree, Highway man, Let me entertain you....gillar visst mest lite äldre låtar...

Pettiwoman sa...

Fick bli nån lista jag hittade som funkade bra =)
Fått lite gjort nu i alla fall =)

Kram