onsdag 9 januari 2013

Om att sitta fast

Det här med all tid man har. Varför förbrukar man inte den på ett betydligt bättre sätt än att ligga i soffan med fjärrkontrollen i ena handen, kaffekoppen i den andra och datorn i knät? Varför?? Ju mer tid du har, ju mindre får du gjort och den där onda cirkeln kan göra mig tokig. Men den enda som kan göra något åt det är ju jag själv. Sparka mig själv riktigt jävla hårt i arslet och sätta fart.

Det finns miljoner projekt jag skulle kunna ta tag i här hemma men inte ens de som tillhör de vardagliga får jag riktigt grepp om. Ligger här i min förbannade soffa och känner hur det dåliga samvetet tar ett allt hårdare grepp om mig. Känner mig värdelös och lat och att läsa andra bloggar där det stylas hemma, fixas och pysslas får mig bara att känna mig som en ännu sämre människa. 

Som sagt... tid är det enda jag har just nu och ändå får jag inget vettigt gjort. 
Är det bara jag som är sån här??

4 kommentarer:

Privat festival sa...

Jag fungerar exkat likadant.. Ju mindre tid jag har desto mer får jag gjort. Då går jag liksom på någon form av autopilot och blir sjukt effektiv..

Anonym sa...

Du det kunde lika gärna varit jag som skrev det här inlägget. När jag var arbetslös fick jag inget gjort och om jag så bara hade en tid inbokat under veckan blev jag superstressad av den. Allt var jobbigt. Håller med dig, märkligt att det blir så. :D

Åsa sa...

Nej, det är likadant här när jag gjort mina 50% om dagarna ;)

Pettiwoman sa...

Gud så skönt att höra att jag inte är ensam och latheten =)
Kan jag ju ligga kvar med gott samvete i soffan, hahaha.

Nä... nu får jag fan göra lite nytta.

Kram på er!