söndag 6 januari 2013

Nu är det dags

I morgon börjar mitt nya lite förbättrade liv. Jag skrev innan om att jag anlitat en PT på nätet i tio veckor för kost och träningsupplägg så idag har jag varit och handlat all god och nyttig mat. Har fått början till ett kostupplägg och jag kan säga att jag vet inte hur jag ska orka/hinna äta all denna mat. Men det är ju det som är meningen med det här. Att jag ska lära mig att äta bättre för jag äter på tok både för dåligt och för lite. Jag har egentligen all kunskap både om kost och träning men behöver den där extra kicken för att komma igång och för att hålla lite bättre koll på mig själv. Nu när jag faktiskt betalat och har någon som vill ha lite rapporter så är det ju lite svårare att fuska.

Jag är grymt peppad. Känner verkligen att jag behöver det här. Har varit både trött och mycket sjuk och jag vet att mycket av det kan bero på dålig kost och för lite motion. Så nu mina vänner ska det bli ändring. Jag behöver inte direkt gå ner i vikt då jag tappade nästan tio kilo förra året då jag mådde så dåligt. Visst, några kilon har jag lagt på mig igen men det behövdes. Nu handlar det om att få en starkare och piggare kropp. Tappar jag några kilon på kuppen är det bara en bonus.

Nu blir det att fota en helkroppsbild som jag sen kan jämföra före och efter med när dessa tio veckor är slut. Har ni tur kanske jag delar med mig om resultatet syns =)

Det är den HÄR supertjejen som ska hjälpa mig!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt!! Som sagt man behöver en PT och speciellt kosten...lagar knappt mat mer :(

Lycka till

Pettiwoman sa...

Ja jag lever på smörgåsar så nu blir det att börja använda spisen =)

Tack... ska bli kul!

Anonym sa...

Oh vad kul!!

Skulle precis fråga VEM... när jag såg att du länkat.

Men du, hur anlitar man henne?
Hittar inget i bloggen...

Kram

Pettiwoman sa...

Gå in på aeta.se =)

Superbra. Kostar lite men helt klar värt =)

Anonym sa...

Tack för tipset :-)

/Blonde Moment

minahistorier sa...

hoppas det går bra! själv börjar jag lite smått försiktigt med att absoluta inte tacka ja till nån av alla dessa kakor och chokladbitar och liknande som det bjuds på på fikarasten på jobb. istället mer frukt och grönt!

Pettiwoman sa...

Alla bäckar små som sagt. Är själv en galen fikamänniska så jag vet inte hur jag ska klara mig utan den lilla kakan till kaffet =)
Men än så länge känns det bra =)

Lycka till själv och kul att du tittade in hos mig =)

Kram