lördag 26 januari 2013

Så underbart



Klockan är väldigt tidigt när vi sätter oss på bussen som ska ta oss till Stockholm så vi kryper ihop tätt intill och sover nästan hela vägen. Vi vaknar lagom tills vi är framme och tar sen tunnelbanan till Östermalm där hotellet ligger som vi checkar in på och bara lämnar in våra väskor. Rummet är uppgraderat så det ligger badrockar i sängarna som är höj och sänkbara men det märker vi först idag när vi ska checka ut. Det bästa med sängen tycker vi är att det inte är någon jobbig skarv i mitten.

Sen går vi runt på stan, shoppar lite och avslutar med en värmande soppa innan vi går tillbaka till hotellet. På vägen till hotellet går jag in till en frisörsalong och bokar en tid till lite senare för att få bli fixad inför kvällen. Tillbaka på hotellet sätter vi oss i lobbybaren och njuter av en varsin kaffe och jag får en päronconjak. Sen har vi en bra stund kvar till middagen så vi passar på att mysa. Och som vi myser. Jag somnar nog en stund där i älsklingens famn sen är det dags för mig att ge mig iväg till frisören.

Det visar sig att det är kändisfrisören Bobbys hårsalong jag bokat tid hos. Det är bara hans kund och jag där som blir fixade för klockan är halv åtta på kvällen så de flesta har slutat för dagen. Jag blir lite fnissig för jag gillar honom och tycker han är grymt duktig. Så gissa om jag blir glad när han kommer fram och börjar prata med mig och killen som fixar mig. Jag berättar att jag varit sugen länge på att pröva löshår men inte vill släppa vem som helst i mitt hår och han erbjuder sig direkt. Visar prover och berättar vad som är bäst teknik att använda. När han tar betalt skriver han upp sitt eget nummer på kvittot och säger jag gärna får höra av mig när jag känner mig sugen på att bli långhårig. Jag går därifrån inte bara väldigt snygg i håret utan också väldigt fnittrig och lite starstruck =)

Älsklingen väntar på mig och jag hoppar i klänningen sen går vi ner till restaurangen och äter och dricker gott. Kvällen är precis så där mysig, underbar och kärleksfull som jag hoppades den skulle bli. Massa prat, massa mys och jag får så mycket kärlek och närhet så jag har fått mitt behov stillat mer än jag vågade drömma om.

Hotellet serverar en enorm frukost och ända till klockan två så vi fick en härlig sovmorgon. Vi hade många timmar på oss innan bussen gick hem så vi tog en runda till gamla stan och åt och värmde oss lite. Sen var det dags att hoppa på bussen och vi somnade som två små grisar och vaknade lagom hemma i Gävle igen.

Vi har haft det helt underbart och det är såna här stunder som gör att jag vet hur bra vi har det ihop. Vi behöver bara ibland få komma iväg och ta hand om varandra lite extra. Hitta tillbaka till det där vi i början upplevde ihop och som fick oss att bli så väldigt förälskade.

Det är en mycket nöjd och tillfredsställd Petra som i kväll kryper ihop själv i soffan med en pizza och lite vin. Mycket nöjd...

4 kommentarer:

anagoesbananas. sa...

Vilka fina bilder! <3 Du är så fin och levande.

Pettiwoman sa...

Tack snälla =)
Ja det är nog all kärlek som lyser om mig =))

Kram på dig!

Antoinette sa...

Härligt! Man behöver såna helger..

Pettiwoman sa...

Ja verkligen. Både kropp o själ =)