onsdag 30 maj 2012

To do or not to do!

När man har all tid i världen borde man ju få hur mycket som helst gjort. Men varför i h***** fungera det inte så då? Och jag blir enormt provocerad när jag läser bloggar om kvinnor som har heltidsjobb, en unge på armen och en blogg som de ständigt uppdatera och berättar om hur j***** duktiga de är. 
"Idag sorterade jag min garderob och hängde alla kläder i färgordning. Så syltade och saftade jag lite, slängde ihop en kallops efter mormors gamla recept, jobbade åtta timmar och nu ska jag gå på en lång PW med lillen i vagnen"
 Ja och så givetvis är det en bild på både bloggerskan och ungen. Hon supersöt med rosiga kinder i någon tjusig Odd Molly kofta och ungen i någon cool vintagedress från 70-talet. Avis??? Jag???? Nääeee gud nej. KLART SOM FAN JAG ÄR!!! Jag har all tid i världen och ändå drar jag på allt jag "borde" göra. Inget jobb just nu, inga barn. Visst, jag har en hund som envisas med att hoppa upp i knät på mig varje gång jag sitter och skiter men det är ju knappast någon ursäkt för att jag inte får saker gjorda.
Vad FAN är det för fel på mig???

Innan jag fick jobbet skyllde jag på att jag liksom satt fast pga det. Att jag inte fick något gjort för jag ville ha ett besked. Väntade liksom. Nu har jag fått besked och borde springa runt som en skållad råtta. Gör jag det? NOPP. Sitter fortfarande i soffan och myser med en kaffekopp och surfar runt på internätet. Jag tänker inte inte ens tala om vad det är för saker jag borde göra istället men jag kan säga så mycket som att jag fortfarande hoppar över vinterskorna i hallen och att gardinerna jag köpte för en månad sen fortfarande ligger i sitt paket.

BLÄÄÄÄ för latmaskar som mig!!!

5 kommentarer:

Christel sa...

Haha. Och jag som igår skrev typ precis allt det där som du hatar.. ;-)

Men du, om det är till någon tröst så kommer jag idag efter jobbet bosätta mig i soffan och vägra lämna den förrän det är dags för sängen. :-)

Miss Upsey Daisy sa...

Jag vet. Men det är början som är svår.. och man ska nog ta de där bloggerskorna med en nypa salt..

Pettiwoman sa...

Haha ja Christel men så friade jag ju till dig också ;)

Ja MUD du har nog rätt. Vissa av de där "superkvinnorna" ger nog bara sken av att vara så perfekta. Ja så säger vi =)

Kram på er!

Jögga sa...

Haha, nu blev jag glad! Trodde det bara var jag som består av kall sirap när det gäller allt det där... Miserabelt, javisst, men liiite skönt ändå ;-)

Må gottigt!

Pettiwoman sa...

Du är knappast ensam Jögga =)

Kram