fredag 18 maj 2012

Fredagsord

Idag vet jag att hon ringt alla mina referenser och om de har gjort sitt jobb och framställt mig som den underbara och perfekta kvinna jag är (ja jag är ironisk) så kanske jag snart har det där jobbet. Befinner mig liksom i den där väntan som är så där förlamande. Att vänta på sådana stora livsavgörande besked får mig ur fokus. Så för att jag ska komma igång igen behöver jag få veta. Ett ja eller ett nej.

Har haft min älsklings bil idag så jag har kunnat ta mig till stallet. Att hantera hö är inte det bästa just nu när min pollenallergi är som värst. Hade tänkt njuta av en ridtur men hästen har lite ont i ett ben så idag blev det bara stallsysslor. Jag har istället invigt min nya solstol genom att vara så fräck och sola naken på min balkong. Och nej... jag lovar att inga grannar kan se in till mig så jag lär inte bli vräkt för förargelseväckande  beteende. Däremot fick jag nog en liten fin gyllenbrun färg på både mage och mina kinder.

Kvällen har tillbringats ensam i soffan med kaffe och choklad. Saknar min älskling men han ligger hemma sjuk med sina barn. Men för att få en liten skymt av honom kommer jag i morgon att kliva upp klockan sju för att köra honom till golfbanan. Och det gör jag inte bara för att han är snäll och lånar mig sin bil utan helt enkelt för att jag vill ge honom en kram och en puss.

Så några kvällar till kommer jag få somna själv.
Men som sagt... den som väntar på nåt gott...

Inga kommentarer: