onsdag 9 maj 2012

A sign

Jag är som sagt övertygad om att allt har en mening. Att allt sker av en anledning. Kalla det ödet eller att allt är förutbestämt. Ibland vet man redan innan men ibland tar det längre tid. Och vissa saker är på gott och vissa saker är på ont och ibland behöver man köra huvudet hårt i väggen många gånger. Stånga sig blodig innan det går upp för en att om man fortsätter att göra likadant som man alltid gjort så kan man inte förvänta sig att resultatet ska bli annorlunda.

Så... vissa saker som sker just nu är jag glad och tacksam över men vissa saker skulle jag kunna vara utan. Men om det är svårigheter som krävs för att jag ska få upp ögonen så låt gå för det. Ibland behöver man ett slag i ansiktet eller ett wake-up-call för att fatta att nu är det nog.

Nu lägger jag "det där" bakom mig och fokusera på allt bra som händer runtomkring mig. Tar lärdom av läxan och "rensar ut" det dåliga och bara behåller det bra.

Och jag låter egna kloka ord få avsluta det här inlägget...

Jag är inte dum!
Jag gör ibland bara dumma saker...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Absolut! Det finns en plan för dig. Ibland är det bara lite knackigt på vägen dit!!

Anonym sa...

Detta är inte FB, men jag trycker på GILLAknappen, Petra!! Kloka ord och Lycka till =). Kram Lena

Pettiwoman sa...

Tack söta ni =)

Kram