fredag 18 maj 2012

Round and round

Allt går i cirklar. Det är fler än en som är arg och besviken på mig och jag är besviken på någon helt annan av helt andra orsaker. Och det som gör mig ledsen skickar jag vidare och låter någon annan få känna av. Sanningar kan svida och det kan vara svårt att ta. Så det som svider i mitt hjärta svider nu i någon annans.

Det är sprickor bland molnen och jag försöker springa i kapp med vågorna. Men jag hinner inte med för allt rusar så fort. Och ibland skulle jag behöva stanna upp för att känna efter och lämna tid för eftertanke.

Och jag är rädd att allt ska bli som förr. Jag letar efter tecken så ivrigt att jag ser de innan de syns. Och jag hoppas slippa fler konflikter men gör mig ändå beredd. Räkna dagarna och även timmarna som går och jämför med då. Tänker att allt ska vara så annorlunda men kanske så lika ändå.

Försöker räcka ut en hand till någon men når inte ända fram. Så jag backar några steg och låter det bara vara så.

Tänk att det aldrig bara kan vara riktigt bra...

Inga kommentarer: