onsdag 23 maj 2012

Like butterflies

Det finns mycket som kan få det att fladdra i magen på mig. En kyss, en underbar klänning eller som igår ett underbart träningspass. När jag finner den där totala känslan av närvaro. Jag gav spinningen en chans och jag tror jag är kär. Min koreografiälskande kropp fick uppleva något helt annat än de tidigare gångerna jag försökt omvända mig själv. Men nu verkade tiden vara inne. Som i trans gick benen runt och jag blundade och bara lät musiken få ge mig kraft. Jag var genomsur av svett och jag trodde jag skulle dö mer än en gång. Men ändå en sån underbar känsla. Och idag ska jag tillbaka.

Jag får också små fjärilar i magen av min älskling. Och igår fick jag njuta av hans sällskap på min soliga balkong där vi drack kaffe ur våra fina namnmuggar. Han visade mig även sin husliga sida och hjälpte mig med tvätten. Som tack fick den lilla sjuklingen ligga i soffan medan jag fixade maten. Sen tillbringade vi kvällen ihop i samma soffa och jag bara njuter av att få ha honom nära. Jag njuter av att få dricka kvällskaffe ihop med honom, få skratta åt dåliga tv-serier ihop med honom och att få krypa ner i sängen och somna ihop med honom. Och eftersom han är sjuk och hemma så fick jag även äta frukost ihop med honom vilket jag annars alltid gör själv. En extra bonus såklart att få ligga hela förmiddagen och mysa i soffan med finaste sällskapet. Klart jag har fjärilar i magen då.


Inga kommentarer: