söndag 13 maj 2012

Helgen som gick

Han hämtar mig hemma på fredagen och hjälper mig med dragkjedjan på min klänning. Och på vägen stannar vi och köper lite tilltugg till kvällens hockey som vi nu är på väg hem till hans pappa för att se. Jag tycker om hans pappa trots att vi bara träffats hastigt en gång och det är nu över ett år sen. Men när vi möts kramas vi som vi alltid känt varandra och jag ler åt att han lägger märker till att jag både gått ner i vikt och fått längre hår. Tydligen gjorde jag intryck den där gången vi sågs och det värmer såklart mitt hjärta. För mig är det väldigt viktigt att mina föräldrar tycker om den jag är tillsammans med och lika viktigt är det att jag blir omtyckt av min pojkväns föräldrar. Det känns bra att vara där hos hans pappa och fru och det är mysigt att få sitta med fötterna i min älsklings knä och få de masserade medan han och pappa ser på hockeyn och innan vi kryper i säng sitter vi i bastun en stund. Tyvärr var bubbelbadet utomhus sönder så den upplevelsen får vi ta en annan gång.

I går fick jag agera chaufför till golfbanan och som tack blev jag bjuden på plankstek ihop med grabbarna i golfrestaurangen efter de spelat klart. Sen lämnade han vännerna för att följa med mig hem och jag fick ha honom helt för mig själv och bara myste i soffan. Och vi pratar ganska mycket för jag behöver det. Saker jag kanske behöver höra om och om igen för att riktigt förstå. För att jag ska känna mig lugn och trygg i allt det här. Jag försöker men det är inte lätt. Så länge han är nära kan jag ju känna i hela min kropp att det är på riktigt men jag måste också våga känna och tro när vi är var och en för sig.

Och det är underbart att få vakna så där tidigt igen av att han kryper nära. Lägger sina armar om mig och pussar mig i nacken. Att titta på klockan och veta att vi har flera timmar kvar att få sova ihop. Och så vaknar vi igen och vill vara ännu mera nära. Precis som förr. Då finns inga tvivel. Och jag önskar jag kan hålla kvar den känslan men det kommer kanske ta sin lilla tid innan jag vågar lita till hundra procent.

Vi pussar hejdå och jag åker till loppis för att tillbringa söndagen där. Och där bjuds som vanligt på underbar frukostbuffe och jag får ganska mycket sålt. Båda mina fina vänner Cicci och Azita är där så bättre kan det inte bli.

Så jag har haft en väldigt trevlig helg. Nu avslutar jag med kaffe och laddar inför dagen i morgon. Då blir det Stockholm och förhoppningsvis kommer jag hem med ett nytt jobb i mitt bagage.

Hoppas ni haft en lika trevlig helg!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en underbar helg! Glad för din skull att han kommit tillbaka.

Pettiwoman sa...

Det är jag också =)
Superglad...

Massa kramar till dig!

Anonym sa...

Vilket mysigt inlägg!!! KRAM!!!

Pettiwoman sa...

Det var en mysig helg också =)

Kram