onsdag 23 maj 2012

Min lappmani

Är det någon mer som lider av denna konstiga åkomma? En slags lappmani. En inre tvångstanke om att jag måste klippa bort alla lappar i mina kläder. Antingen för att de sitter så konstigt så att de kliar eller skaver. Eller så sitter de så att de syns igenom tyget. Värst är det på spetstrosor. Jag blir fullkomligt galen om jag ser det fula tvättrådet genom ett snyggt spetstyg. Likaså på bh-ar. Bort, bort, bort. Eller så sitter de så illa att när jag ska stryka kläderna (vilket är en annan mani jag har att HATA skrynkliga kläder och stryker ALLT) så blir det liksom märker genom tyget där den där lappen sitter. Så fram med saxen bara och klipp, klipp, klipp.

Det här är inget jag tänkt på att jag maniskt klipper bort alla lappar utan gör ju mest det i farten utan att ens reflektera över det. Men så letade jag efter sprättaren (ja, det var en lapp som satt illa till) i den där lådan där jag har mina sysaker och då slog det mig. För där i ligger min sysax och det är oftast den jag använder till mitt maniska lappklippande. Och då har det väl liksom blivit så att den där lilla lappen har hamnat där i lådan. Så... det hade liksom blivit en liten lappsamling där i lilla lådan som jag nu samlade ihop och slängde.

Men ärligt... är det bara jag som lider av den här lappmanin?

4 kommentarer:

Anna sa...

På bh:ar klipper jag nästan alltid bort lapparna för de kliar ju. På trosor händer det också ofta för där brukar lappskrället sticka upp och det är ju inte så snyggt. Annars på kläder så får de oftast vara om de inte kliar då.

Anonym sa...

Nej, du är inte alls ensam! Jag klipper visserligen inte bort på alla plagg av bara farten (skjortor, tröjor, jeans etc.), men absolut om de syns genom tyget. Och det här med underkläder... jag har nog inte ett enda underklädesplagg med lapp kvar. De (SAMTLIGA) ryker illa kvickt! :)

Kram fining!

Cina sa...

Nej nej..du är INTE ensam om denna mani:)
Jag skrattade gott åt dina rader då jag gör exakt lika men minus sprättaren.Men visst den skulle kunna åka fram om lappen är sydd illa.
För det är lite knivigt ibland beroende på hur dom är ditsydda:)

Många tjejer har ju dom där stickandes ut från trosan o bh:n,jag skulle bli gaaaalen!

Charmig liten hög du hade:)

Pettiwoman sa...

Underbart att se att jag inte är ensam om det här tjejer =)

Kram på er!