måndag 28 maj 2012

Små måndagshändelser

Idag blev jag välkomnad på min nya arbetsplats för att säga hej till personalen och få träffa tjejen som jag ska vikariera för. En supercool tjej som ska vara mammaledig och till min glädje berättade hon att förra gången var hon hemma i två år så har jag tur har jag jobb åtminstone i minst två år. Jag känner redan nu att det kommer bli bra. Mycket jobb med två butiker att ta hand om men som sagt... det känns hur bra som helst och personalen verkar vara fina tjejer.

Efter det lilla besöket bjöd min älskling mig på lunch innan han körde hem mig och jag dog i soffan. Energin tog liksom slut men som tur var hittade den tillbaka lagom till det var dags för dagens träningspass. Och den bästa känslan är när man varit duktig och tränat hårt och sen får komma hem och slänga sig i soffan med lite kvällsfika och bara få mysa. Det gör inget att jag får klara mig utan min älskling några dagar nu för han känns nära hela tiden ändå. Den känslan har jag verkligen längtat efter...

1 kommentar:

nicole sa...

sv: Hej! :D Gud vad kul att höra! Ja, jag kan relatera till det där med att vilja behålla kroppen man trivs i

Kvarg/Keson… Kvarg = kesella, yes! Kesella är ju bara ett märke, men både Valio och Lidl har också kvarg. Lidls är billigast. Vaniljen jag använder är vaniljpulver eller nångång har det blivit vaniljsocker om det inte funnits pulver. Och jag mixar inte i mixer (vill ju ha kvar bitarna i keson) så jag rör helt enkelt bara ihop det och tillsätter eventuellt lite vatten för att få lenare konsistens

Du får ställa så många ”korkade” frågor du vill snygging
kram