tisdag 22 maj 2012

Morningsun

Dagens första strålar har sträckt sig in genom fönstret och petar mig i ögonen och liksom säger åt mig att nu är det dags. Och det är skönt att få vakna tidigt och känna att trots att klockan egentligen inte är vid den tiden jag brukar gå upp så är jag ändå pigg och utvilad. Det enda som håller mig kvar i sängen är den där keliga saken som ligger på mitt bröst och gnyr om uppmärksamhet. Vi har alltid en stund på morgonen med kel och extra kli bakom örat. Men sen är det dags för morgonpromenad och det visar sig att de där strålarna inte riktigt värmer så mycket som de ser ut att göra. Den tunna klänningen räcker inte på långa vägar för att hålla den tidiga morgonkylan borta från mina bara armar.

Jag går mest och tittar ner i marken. Försiktiga steg för benen känns stumma och ömma av träningsvärk. Men så tittar jag upp och plötsligt ser jag att alla träden blivit gröna. Är det alltså så att sommaren är på väg även här uppe i norr nu?

Idag ska jag ta in vita blommor och sätta i vas. Jag ska tvätta och försöka få lite ordning här hemma. Och jag kan inte bestämma mig för om jag ska ta det där spinningpasset på dagen eller i kväll. För i kväll ska jag få träffa min älskling så de där kvällstimmarna är ju väldigt värdefulla men jag vill ju hinna med dagens träning också. Men egentligen vill jag strunta i det helt idag för mina ben värker som sagt efter söndagens träningspass. Stora världsavgörande beslut att fatta alltså.

Hoppas ni får en underbar tisdag!

Inga kommentarer: