tisdag 15 maj 2012

No problems at all

Vill sätta lyckan på paus. Liksom hålla den här känslan kvar länge. Det är en skön känsla. Ett slags lugn och stark förhoppning om det som händer runtomkring mig nu. Det är ett bra tecken när det enda jag har att bli upprörd över är att mjölken jag häller i kaffet innehåller klumpar. Ja okej, jag blev lite smått förbannad över att en nitisk konduktör slängde av mig från tåget på väg hem från Stockholm igår för att jag råkade hoppa på fel och inte fick åka med hem till Gävle. Men värre saker än så har jag inte att oroa mig över just nu och det är en underbart skön känsla.

Jag blev ordentligt grillad igen på intervjun igår av ytterligare en chef. Fick frågor jag aldrig tidigare fått under en intervju men jag parerade alla med en panters smidighet och jag såg hur de log nöjt och antecknade förbrilt allt jag sa. Nu ska jag lämna referenser och sen hoppas jag att det går vägen. Jag får sänka mitt lönekrav men det får liksom vara så. Ett jobb är ett jobb.

Nu ska jag ta denna dagen i famn och krama ur det bästa ur den.

1 kommentar:

Biffen sa...

Jag ska hålla tummarna för dig vännen
Kram Biffen