torsdag 10 maj 2012

Lugn

Jag har gått in i något slags lugn och jag försöker hålla kvar den känslan så gott det går. Försöker låta bli att inte hela tiden vara på min vakt men det tar nog sin lilla tid. Efter alla motgångar, all smärta och allt tråkigt som hänt är det kanske inte så konstigt att jag fortfarande står i försvarsställning. Men det borde vara min tur nu även om det är svårt att tro att allt bra kommer på en och samma gång. Ett nytt jobb på gång som jag nästan kan snudda vid nu, att jag är på gång att få börja instruera igen. Och så det finaste av allt... han finns nära igen. Och hur och varför saker och ting varit som det har är bara mellan honom och mig och så länge det är rimliga skäl och saker jag kan förstå så vågar jag öppna mina armar igen. Även om jag gör det mycket försiktigt och som sagt är på min vakt. Men jag tror på oss. På kärleken och på det jag kämpat för så länge. Det har varit en lång och plågsam väg... så kanske det är vår tur att kunna njuta nu. Få njuta av varandra på riktigt utan hinder och problem.

Jag tror och hoppas på det...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker du ska läsa boken hemligheten av två svenskar. Tror författaren heter Egil någonting. Bra handbok i hur man skapar relationer och får dem varaktiga!!

Miss Upsey Daisy sa...

Skönt att det verkar lösa sig. Ibland är det bara motgång. Fast det brukar lösa sig.

Fröken Svensson sa...

Härligt det låter. Lugnet..Försök behålla det :) Kram!

Pettiwoman sa...

Ja den boken säger många jag ska läsa. Får kanske göra det =)

Ja till slut så brukar det ju göra det =)

Ska verkligen försöka med det =)

Kram på er!