fredag 21 december 2012

Morgondimma

Jag älskar den här stunden mest på hela dagen. Det bara är så, även om jag egentligen inte alls är morgonpigg och natten ligger liksom kvar som en dimma över mig. Kanske jag sover extra länge för att jag inte är riktigt frisk, kanske för att jag inte kunde somna innan två inatt. Men även om det nästan är middag när jag går upp vägrar jag att missa min morgon. Frukosten intas i soffan och dagens första kopp kaffe värmer mitt krassliga sönderhostade bröst. Jag skulle jobba idag. Stå och le och bjuda på fin espresso från en dyr kaffemaskin. Det passar inte riktigt ihop med min hemska hosta så jag blev helt enkelt hemma. Det gör mig egentligen inget för det innebär bara mer tid att förbereda inför kvällen. 

Julklappsjakten är klar och det ligger små lappar med gåtor av rim lite överallt. Små delmål av presenter och i slutet de stora paketen. Jag var snäll och la till några till min älskling också fast de skriver jag är från pojkarna. 

Jag hoppas verkligen han förstår hur mycket jag försöker. Även om jag gör det av glädje och helt av egen vilja och för att jag bryr mig från djupet av mitt hjärta. 

Inga kommentarer: