måndag 3 december 2012

Är det SÅN jag är?

Det är kallt. Väldigt kallt.
Jag tittar ner på mina favoritskor. 
Mina näbbstövlar i sälskinn. 
De enda varma skor jag har.
Jag måste köpa ett par till. Så jag kan byta ibland...
Alla de andra med höga klackar får stå kvar.

Idag har jag varit på utbildning. Lärt mig om kaffe.
Och om en espressomaskin jag ska dema.
Ett extrajobb jag halkade in på.

Finns mycket annat jag skulle vilja skriva om...
Men det får räcka så här.

Jo... jag mår bra. Absolut.
Jag brukar väl inte klaga så ofta?
Eller???
Vara besviken och missnöjd liksom...
Det är väl inte sån jag är?
Eller?

Någon fick mig att fundera lite på det...

Upplevs jag så?? 

6 kommentarer:

Christel sa...

Nej, absolut inte! Det är din blogg och dina ord. Du bestämmer över de båda.

Pettiwoman sa...

Jo... du har rätt.

Tack vännen!Kram

Anonym sa...

Hmm...du är varken bättre eller sämre än de flesta. Jag upplever dig som "ganska normal" och du borde veta att mina åsikter är nära "extrema" ;-P
Folk läser din blogg för att de känner igen sig i dina funderingar och får bekräftelse av "det normala" i deras liv.
Jag har kallat mig en gång för "Verbal Exhibitionist". Den här etiketten får du själv för att "din offentlighet" leder till uppmärksamhet. Och det är det du vill uppnå, väcka uppmärksamhet eller chockera :-) Kanske ett bra sätt att leva??
Hade du velat skriva BARA anonymt hade du gjort det för länge sen, det vet du själv ;-P

Gillar det jag läser, ibland...inte...
Vad spelar det för roll för dig?...DET du vill uppnå uppnår du ALLTID.... oavsett vem som läser eller kommenterar.
Ha det bra Petti :-)

/The Reality (och Devil i mig lever fortfarande) ;-P

Pettiwoman sa...

Förstår vad du menar.
Men det var faktiskt någon i min närhet som påstod de där sakerna och det gör mer ont än om det är någon läsare =(

Anonym sa...

Mmm...det är inte lätt att leva och göra ALLA nöjda & glada.
Jag tror att du förtjänar en julklapp från mig :-)
Den kommer att...du får se själv...
Jag ska skicka den till pettiwoman@live.se

/The Reality

Pettiwoman sa...

OJ... spännande. Måste genast kolla =)