tisdag 25 december 2012

Juletiden ack så kort

Efter en lång natt sittandes med en hund i knät på ett tåg som for genom ett snötäckt landskap kom jag äntligen hem till familjen. Hemgjorda köttbullar, ischoklad och flera liter julmust har intagits och jag känner hur omfånget växer. Jag låter bli att tänka på det nu och låter mig få njuta och tar tag i det där hälsosamma livet efter nyår istället. Som säkert varenda julstinn kotte tänker göra.

Dagarna går så fort när jag är hemma och tiden känns som den inte räcker till. Helst vill jag ligga i mammas soffa med myskläder på och bara stoppa munnen full. Jag vill så gärna hinna träffa alla i familjen som bor på olika håll men tiden...

På torsdag åker jag åter hem till Gävle och ska få fira lite ensamjul med älsklingen. Det bästa av allt. Hoppas på mycket mys, att han blir glad för sina julklappar och att tiden liksom kommer att stå still. Förra året överaskade jag honom med rött raffset och tomteluva. I år får han en snällare variant av tomtemor... men inte mindre kelsugen ;)

2 kommentarer:

Matt sa...

God jul snyggo

Pettiwoman sa...

Antar att du menar hunden ;)

Detsamma Matt!

Kram