tisdag 18 december 2012

Eldprov

Jag är trött och jag hostar så att bröstet håller på att gå sönder så jag borde egentligen ha legat i sängen men det finns liksom ingen tid för det. Blev hämtad tidigt i morse av Azita för att kunna lämna hunden på trimning och under tiden blev jag bjuden på frukost i hennes butik. Sen har jag fortsatt att irra runt för att inhandla julklappar men det blev mest pynt till lägenheten. Vill ha det extra mysigt på fredag när älsklingen kommer med pojkarna och jag kan inte riktigt släppa det där med hemgjorda köttbullar. Och idag när vi var och åt julbord på IKEA förklarade han för mig att han vill minsann ha hemgjord julskinka också. Lätt för honom att säga som tydligen slänger ihop en lika lätt som jag torkar mig i arslet. Det kommer alltså att bli ett eldprov att ta hit nya lilla familjen. Själv är jag glad om jag kommer att lyckas med gröten. Pappas exfrus ris a la malta är den godaste jag någonsin smakat och nu skulle jag vilja pröva själv med detta konststycke. I vilket fall har jag köpt fina julklappar till pojkarna så misslyckas jag med maten har jag åtminstone mutat de med paketen.

Det här kan sluta precis hur som helst...

Inga kommentarer: