måndag 17 december 2012

Dear Santa

Detta julklappsbestyr. Att springa omkring som en yr höna för att köpa klappar kan väl ändå inte vara meningen med julen?! Denna ångest över att hitta den perfekta julklappen till syskon och föräldrar som ändå har allt de behöver. Och jag själv har alltid lika svårt att komma på något att önska mig varje gång frågan kommer på tal. Men jag har i alla fall börjat handla så smått nu och jag är klar med mammas man, några av mina syskon och så älsklingens pojkar men där får jag hejda mig lite. För jag märker att jag tycker det är lika roligt att skämma bort de som med honom. Fick jag välja skulle jag lägga alla mina pengar på fina presenter till älsklingen och gud ska veta att jag skämt bort honom under den här tiden vi varit tillsammans. 

Jag har tänkt att ha lite julmys hemma hos mig med älsklingen och pojkarna nån kväll nu innan jag åker hem till familjen över julen. Helst skulle jag vilja göra hemlagade köttbullar men med tanke på att jag mest använder mikron och vattenkokaren i mitt kök kanske jag ska låta bli. Jag har i alla fall tänkt att föra över mina systras och min tradition med julklappsjakt till pojkarna. Man gömmer julklapparna och så skriver man lappar med små ledtrådar som leder fram till klapparna. Älsklingen ska också få vara med och gissa så jag måste vara extra klurig när jag ska hitta på gömställen och rim.

Tänkte hinna göra lite julmysigt här hemma först så i kväll börjar jag med att sätta nejlikor i apelsiner för det luktar så himla gott och den fina stora tomten ska hämtas upp från källaren.

Tja... så är det nån som har ett recept på köttbullar i mikron så får ni gärna tipsa om det =)

Inga kommentarer: