tisdag 28 februari 2012

Sunshine in my heart

Jag vaknar alldeles för tidigt i soffan där jag förhoppningsvis sovit sista natten och som vanligt tänker jag på min älskling. Och jo, det är faktiskt fortfarande så att han är det första jag tänker på så fort jag slår upp ögonen. Så jag tittar på telefonen för att se om han skrivit godmorgon men idag hinner jag först men får svar direkt så tydligen är han också vaken alldeles för tidigt idag. Sen somnar jag om igen.

Nästa gång är det han som ringer och väcker mig och det är dags att börja dagen. Och ute är det liksom något mellan vinter och vår. Det knastrar fortfarande under skorna när man går och det är alldeles för kallt för att ha glömt vantarna hemma på det som blir en kort morgonpromenad. Men det är ett underbart solsken och man känner liksom hur våren hänger där i luften.

Nu har jag fått i mig dagens första underbara kopp kaffe och delat en leverpastejsmörgås med min lilla älskling. Så nu måste jag ta tag i det där som inte riktigt blev av igår för dagen tillbringades lite för länge i fina vänners sällskap. Idag ska jag inte lämna hemmet innan jag gjort tillräckligt med nytta. Men det gör inget. För idag är det inte bara solsken ute. Idag har jag även solsken i mitt hjärta...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snart får du träffa honom!!!

Pettiwoman sa...

JAAAAA TJOHOOOOO!!!

Kram =)