måndag 27 februari 2012

Om oss i soffan

Jag har sålt min sängram och mina sängskåp för här hemma blåser förändringarnas vindar. Och nya sängben är inköpta och en stor tjock resårbotten så nu är min säng så där kontinental, hög och fin. Men inte en natt har jag sovit i min nya säng utan jag och min älskling (ja alltså den fyrbenta jag bor med) sover numera i soffan. Inte för att min nya fina säng inte duger utan för att jag helt enkelt vill vänta med att sova där tills jag får göra det med min andra älskling (ja alltså han den tvåbenta som är min pojkvän). Så jag hoppas får inviga sängen i morgon kväll.

Så i natt ligger vi i soffan igen och det är faktiskt riktigt mysigt att vakna till morgontv och med förmiddagssolen petandes i ögonen. Min lilla älskling har redan somnat men själv ska jag ta dagens sista kopp kaffe och bara njuta av den här kvällen.

4 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Jovisst bloggar jag med, det är så trevligt såå!! Självklart ska jag bjussa på fika nån dag :-) Tänkte slänga ihop en ananaspaj med vaniljvisp till nästa gång jag bakar, hoppas det funkar..hihi! För övrigt brukar jag också byta sängen mot soffan emellanåt. Inte för att jag har nåt emot att sova tätt intill min tvåbenta kärlek, utan för att jag helt enkelt tycker det är såå himla mysigt att få somna i soffan en sen kväll för att sen som du beskriver det få vakna upp till morgontv:n på svag volym och solen som strålar in. Det är tyst och lugnt och jag har alltid älskat att få "sova över" på soffan ibland när man har en ledig dag därpå. Så det är definitivt något jag kommer att fortsätta med :-) Oavsett om tvåbente älsklingen är hemma eller inte...hihi!

Ha en fortsatt skön kväll och hoppas du får mysa i sängen imån kväll!

Pettiwoman sa...

OM det funkar =)
Har inte ätit annanaspaj sen jag var på dejt för många år sen i soliga Karlstad. Så det ser jag fram emot =)

Massa kramar!

Anonym sa...

Sovande djur är bland det sötaste som finns!

Pettiwoman sa...

Ja verkligen och min älskling är då något extra =)

Kram