söndag 19 februari 2012

Bakom kulisserna

Jag tillbringar största delen av helgerna med att stå på loppis så det känns numera som mitt andra hem. Så idag tog jag med mig kameran för att visa er lite bakom kulisserna.


Tomt och nästan öde innan allt folket kommer.
Den goa och underbara personalen i det lilla cafet som jag numera är bästis med. Jag behöver inte längre betala för kaffet då jag anses som stammis. Det blir många skratt ihop.

Sebastian är alltid snäll och kör mig dit när jag inte kan låna bil. Idag bjöd jag honom på frukost som tack. För det mesta har jag egna smörgåsar med mig men ibland köper jag deras goda leverpastejmackor. Det var en sån Sebastian glatt mumsade på. 

Ja, det är så här jag ser ut hela helgerna. Omålad och gömmer mitt skitiga okammade hår under en mössa. På loppis tycker alla om mig precis som jag är. Skönt att slippa bry sig.

En del av mina kläder som jag säljer.

Man träffar mycket trevligt folk och detta är Latifa som varit där nästan lika länge som jag. En underbart go och fin tjej som jag hoppas få umgås mer med även utanför loppisen.

Det säljs mycket skräp men ett par Ray Ban kopior kan vara ett fynd.

Min kontakt med yttervärlden.

Dagens fråga, vad är det här? Jag vet... vet ni?

Det finns mycket konstiga typer.

Ett udda par. Kanske skönheten och odjuret.

Små kompisar eller...

 ...småkompisar.

Pengarna i tryggt förvar.

Och så underbara Svesse. The Big Boss of Loppis!

Ja det var min söndag på loppis!

3 kommentarer:

Pinglan sa...

Fin du är omålad!! :-)

Pettiwoman sa...

Men tack söta du =)

Kram på dig!

Anonym sa...

Jag gissar på något slags våningsfat.
Mamma