torsdag 9 februari 2012

Frusna händer...

...kalla fötter, nariga läppar och alldeles för lite kläder på mig men jag får hjälp i stallet så det går fort att göra de där sysslorna som att bära ut hö i hagen och mocka ut rykande varm skit. Och efter att jag druckit dagens första kopp kaffe med sällskap på fiket behåller jag stallkläderna på och beger mig ut på skattjakt. För idag har jag ägnat hela dagen åt att pyssla om mitt hem. Och för den billigaste penning man kan tänka sig har jag gjort fynd i diverse billighetsbutiker som Rusta och Dollarstore så att jag med små enkla medel stylat om hela mitt kök. Det kändes som jag behövde ändra om lite här hemma när så mycket annat liksom är nytt. Och det jag bytt ut ska jag ta med till loppis på lördag så jag tjänar in de där pengarna jag gjort av med idag även om det inte var många hundralappar. Har aldrig sålt heminredningsgrejer på loppis men har sett att de andra säljer ganska bra av det så nu är det min tur.

Och så har jag köpt tulpaner. Vita tulpaner. För jag fullkomligt ÄLSKAR vita tulpaner!

Synd jag inte tog några före och efterbilder så ni fick se hur fint det blev men kanske jag bjuder på ett hemma-hos-reportage om ni är snälla eller rättare sagt nyfikna =)

Så nu älskling är köket fint så att du kan komma och laga mat till mig i morgon. Ett snyggt kök till en snygg kille.

Jodå, så är det. Jag har en privatkock hemma i morgonkväll och jag längtar efter att få smaka av både honom och hans mat =)

2 kommentarer:

Christel sa...

Hemma hos-repotage är alltid intressant! :)

Pettiwoman sa...

Ja det kanske får bli ett litet sådant sen då... när det är städat =)

Kram