onsdag 22 februari 2012

Onsdagsskare och sliriga samtal

Han ringer och berättar att det är ishalt och att han befinner sig precis där de varnat om att man inte ska befinna sig och jag önskar han låg under täcket med mig istället. Men nu gör han inte det så jag ser ingen anledning att ligga kvar längre. Ute är det inte alls den värmen som igår och kylan biter mig i kinderna medan jag trampar igenom den tunna skaren. Men morgonpromenaden med min lilla älskling är alltid ett bra sätt att vakna på.

Frukost med älskade mamma i andra änden av telefon och vi pratar inredning som just nu uppfyller mina dagar och jag berättar om mina fynd och dagens projekt. Den fina 150 kronors fåtöljen jag piffade upp kan ni se nedan och jag är riktigt nöjd. Så idag fortsätter jag i samma anda och går på nästa möbel med färgpyttsen.

Jag ringde upp honom för att se så han kommit fram ordentligt. Men mest för att få höra hans röst igen. Nu satt han i tryggt förvar och drack kaffe med kollegan.

Ha en underbar onsdag vad ni nu än tar er till!



Inga kommentarer: