måndag 27 februari 2012

Om nya vänner

Ibland är det så enkelt. Det behöver liksom inte vara svårare än så. Att jag går in i en shabby chic liten mysig inredningsbutik och två timmar och lika många koppar kaffe senare går ut därifrån varm i hjärtat och med nyfunna vänner. För är man lite som jag och lite som de så börjar man prata och bjuder på kaffe trots att man är främlingar men liksom känner att det bara är så där mysigt och naturligt. Och man sitter där runt bordet och skrattar i en värld som visar sig vara mindre än man tror och upptäcker gemensamma vänner i en helt annan del av landet. Ibland är det bara så enkelt. Så med förhoppningar om att snart dricka kaffe ihop igen lämnar jag butiken utan att ha köpt något men med nya fina vänner.

Och dagen liksom bara försvinner. För tiden har ju en tendens att göra det när man har trevligt. Jag hälsar på min finaste vän Azita och där bli det en kopp kaffe till. Så när jag får order om att infinna mig på stammisfiket med mina M&M finns det liksom inte plats för mer kaffe utan det får bli en läskande smoothie istället. Och som sagt, tiden bara rinner iväg och näst jag tittar på klockan är det redan kväll. Men vad gör väl det när dagen har tillbringats tillsammans med både nya och gamla vänner.

Ibland är det bara så enkelt...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad underbart det låter!

Levindas Värld sa...

Jamen det kändes verkligen sådär naturligt som det bara kan bli :-) Som om man känt varandra i en evighet och kan babbla om allt mellan kaffesörplandet och bulltugget...haha! Riktigt trevligt att åtminstone visst folk vågar skapa sig nya bekantskaper/vänner även som vuxna :-) Ibland vet man ju inte om "vuxna" vill ha nya vänner eller är nöjda med dem de redan har!

Men jag ser redan fram emot en till fikastund/shopping å babbel med en ny vän :-)

Pettiwoman sa...

Notlovelist det var det verkligen också =)


Levinda har minsann en blogg också =)
Där ska jag genast göra ett besök.
Och du har så rätt. Många säger det är svårt att skaffa nya vänner ju äldre man blir. Men är man bara lite framåt och oblyg så kan man hitta de finaste vänner där man minst anar det =)

Kram på er!