torsdag 16 februari 2012

Om att överleva

Som sagt det är bra att ha killkompisar. Idag har jag fått en kurs i överlevnad ute i skogen med Magnus och Daniel. Det är ju bra eftersom Magnus är helt övertygad om att vi kommer att bli anfallna av zombies inom en ganska snar framtid. Men idag kom varken björn eller zombies och överföll oss. Bara kyla. Och jag doftar fortfarande av röken från elden och det är en av de bästa dofter jag vet så jag vill liksom inte tvätta bort den.

Det tog på krafterna att hugga ved och pulsa genom snö så när jag kom hem efter vår tripp stöp jag i säng och sov som en liten gris till nu i kväll. Så nu myser jag i min ensamhet i soffan med min älskling. Och nä, inte den älsklingen som lovade att komma idag och fira "alla stjärtars dag". Det kom tydligen något mycket viktigare mellan och den förstående flickvän jag är så bråkar jag inte utan ställer mig som vanligt snällt åt sidan. Det där med att stå för sitt ord, omtänksamhet och det där med att få mig att känna mig prioriterad och kanske be mig vara med... det kan vi ju liksom ta sen... någon annan gång!

Vad var det du skrev Melinda...
"Han verkar för bra för att vara sann"
Jorosåatte....



De här killarna kan man i alla fall lite på!
 Magnus visar sin skicklighet att göra upp eld.
Jag väntar med korven i högsta hugg.

Daniel visar hur man skrämmer iväg björn och zombies.
Jocko håller vakt!

Ingen dålig frukost. Väldigt mysigt!

Magnus värmer Jocko över elden!


5 kommentarer:

Tänkarsmurfen sa...

Härligt att vara ute i naturen. :)

Christel sa...

Man får bråka lite ibland, särskilt när de förtjänar det.

Pinglan sa...

Åh, så mysigt det ser ut!! Är det din vovsing som blivit klippt nu??
Och förhoppningsvis så blir du kompenserad av den där mannen! :-)

Pettiwoman sa...

S det var supermysigt. Men kallt =)

Ja Christel... jag ser fram emot lite försoningssex nu ;)

Japp, det blev vovven som fick gå till frissan och jag vänta =)
Hoppas jag också han kompensera mig =)

Kram på er!

Tänkarsmurfen sa...

Vilken tur att ditt sällskap kunde göra upp eld då :)