fredag 10 februari 2012

Mjuk

Det finns så mycket runtomkring som är så viktigt att känna harmoni i. Familj, vänner, jobb och hälsan. Bitar som alla måste ha sin speciella plats i livet. Saker som gör att man mår bra och kan känna den där lyckan. Men jag vet nu vad det är som betyder mest för mig. Jag vet vad det är som tar störst plats i mitt bröst och vad det är som är avgörande för så mycket av mitt mående. Kärleken.

Och jag skulle vilja tala om det för honom. Hur lite det är som krävs för att göra mig mjuk och behaglig. Så lite det behövs för att jag ska kunna slappna av och känna den där tryggheten som jag så ofta känt saknad efter. Jag märker sådan enorm skillnad på mina tankar och känslor efter vi tillbringat tid ihop. Det finns ingen oro över uteblivna sms. Det finns ingen osäkerhet på om han kommer stanna eller ej. Betydligt fler timmar kan gå utan att vi hörs och jag blir paranoid över att något är fel. För de där stunderna med honom ger mig så mycket näring och kärlek så att jag kan leva på det tills vi ses igen. Även om det skulle dröja ett tag.

Så det krävs så lite. En stund av närhet. En natt av ömhet. Sen är jag mig själv igen och den där bittra och nervösa jag existera inte mer och det känns så skönt. För jag kan slappna av. Känna mig lugn igen och den jobbiga resa vi gjort är bara ett litet fragment långt bort någonstans. Så jag behöver bara lite näring ibland. Tanka på mitt kärleksförråd som jag sen kan använda mig av när ensamheten känns som tyngst.

Den här känslan gör mig mjuk...

2 kommentarer:

Pinglan sa...

Underbart ju!! Tell him!! :-)

Pettiwoman sa...

Ja... om han inte redan läst =)

Kram