söndag 5 februari 2012

Lördag och söndagspms


Att ha en del killar som bästa vänner innebär ibland att få vara en av grabbarna och igår var en sån kväll. Jag själv med sex killar och brud och politiksnack. Musicquizzen gick åt helvete för mitt och Thomas lilla tvåmannalag men jag fick åtminstone mula munnen full med chips och ostbollar. Men det där partyhumöret ville liksom inte riktigt infinna sig även om jag inte hade tråkigt på något sätt. Kan ha haft med min pms att göra.

I vilket fall är det den och inte någon bakfylla som förpestat min dag i dag. Den och min längtan har förvandlat mig till något slags monstermongo och en jävla bitterfitta som tampas med tankar och känslor som härstammar från helvetet. Så jag har gjort det enda rätta idag, legat under täcket och gömt mig för omvärlden för att inte förpesta tillvaron för mina medmänniskor.

Pms:en kommer ju att lätta om någon dag men min längtan kommer jag att få tampas med nån vecka till och jag vet inte riktigt hur jag ska stå ut. Jag gillar inte alls den personen den håller på att förvandla mig till. Jag tänker inte ens sätta ord på hur den personen beter sig utan hoppas jag kan hålla henne i schack.

Over and out!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så fin i håret. Klippt dig?? Förstår att du längtar efter mannen. Jag hoppas du pratar med honom om dina känslor, så du inte sprängs. Men det kanske så riktig kärlek känns. Att man inte vet vart man ska göra för man längtar ihjäl sig. Även om känslan är jobbig så hoppas jag få känna det så också! Kram

Pettiwoman sa...

Tack snälla men nä, jag har inte klippt mig. Rullade bara upp det igår för festens skull.

Ja, han vet om mina känslor och gör nog sitt bästa för att lindra mina plågor =)

Du kommer få känna det där förr eller senare... det lovar jag!

Kram fina du!